Πεμ 09 Νοε 2017

KROMA One-Off.002/Driokolaptis/Liber Novus

εικαστικά

KROMA One-Off: Εκθέσεις μιας μέρας

Μία πρωτοποριακή εικαστική πρόταση από το KROMA

Η πλατφόρμα Τέχνης & Πολιτισμού KROMA συνεχίζει την Πέμπτη 9 Νοεμβρίου στις 18:00 το καλλιτεχνικό της project “KROMA One-Off: Εκθέσεις μιας μέρας”.

Στο δεύτερο KROMA One-Off παρουσιάζεται η νέα Εικαστική Ομάδα "Δρυοκολάπτης" των Χαρακτών Evripidis Papadopetrakis & Pantazis Tselios με τίτλο «Liber Novus».

Η έκθεση της Ομάδας “Δρυοκολάπτης” έχει ως θέμα τη Χαρακτική και την Τέχνη του αυθεντικού βιβλίου ως εικαστικό και εφαρμοσμένο μέσο έκφρασης της γλώσσας των δύο καλλιτεχνών.
Με σημείο αναφοράς την ανάγκη προώθησης της χειρωνακτικής αισθητικής αξίας ταυτόχρονα με την σύγχρονη εικαστική προσέγγιση στο θεωρητικό και ερευνητικό σκέλος, εξιστορούν, προτείνουν και σχολιάζουν ζητήματα περί ύπαρξης, επιστήμης, συμπτώσεων, ιστορίας και σύγχρονων κοινωνικών φαινομένων.
Περιλαμβάνονται έργα που καλύπτουν το μεγαλύτερο εύρος της κλασικής έντυπης τέχνης και ένα μεμονωμένο κομμάτι της δουλειάς των δύο εικαστικών.

Παράλληλα, θα πραγματοποιείται δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά, βασισμένο στην έκθεση και τα έργα της. Το παιδί γνωρίζει τους καλλιτέχνες και συζητάει μαζί τους. Μαθαίνει τις τεχνικές που χρησιμοποιούν και έχει την δυνατότητα με οδηγό την φαντασία, να δημιουργήσει το δικό του μοναδικό έργο. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα γίνεται σε συνεργασία με το Άπειρον - Apeiron.

Επ' ευκαιρία των εκθέσεων KROMA One-Off, κάθε φορά θα τυπώνονται συλλεκτικά έντυπα σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων.

_______________________________________

Ο ΔΡΥΟΚΟΛΑΠΤΗΣ

Ο δρυοκολάπτης (Ε.Παπαδοπετράκης-Π.Τσέλιος) μόλις εκκολάφθηκε. Κύρια ενασχόληση του είναι η χαρακτική στην οποία στράφηκε λόγω έλλειψης δένδρων στο αστικό τοπίο. Συνηθίζει ακόμα να βιβλιοδετεί και να παράγει κάθε λογής μικρά έντυπα έχοντας πάντα ως πρόσημο του τον ιδιαίτερο σχεδιασμό κάθε αντικειμένου ή έργου τέχνης αφού ως ιδιαίτερο πτηνό , αρέσκεται τόσο στα παλιά όσο και στα νεότερα δέντρα. Θα τον δείτε να τρυπώνει σε εκθέσεις, να παράγει έργα και κάθε λογής έντυπα και να οργανώνει σεμινάρια. Θα ακούσετε το χτύπημα του ράμφους του σύντομα...
_______________________________________

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΕΤΡΑΚΗΣ
Ευριπίδη, για ποιο λόγο επέλεξες τη χαρακτική;
- Επέλεξα την χαρακτική γιατί είναι πιο δύσβατη και σκληροπυρηνική στην εποχή της ευκολίας και της πονηριάς και γιατί ένα από τα πρώτα πράγματα που έκανε ο προιστορικός άνθρωπος ήταν χαράξει στον βράχο τα επικίνδυνα ζώα για να τα γνωστοποιήσει και να προστατευτεί από αυτά(ότι κάνει και σήμερα).

Όταν δεν δημιουργείς, με ποια υλικά τροφοδοτείς το μυαλό σου, το συναίσθημά και την ψυχή σου;
- Για κάθε καλλιτέχνη τα υλικά είναι το οτιδήποτε μπορεί να σκεφτεί και να δει. Προσωπικά τροφοδοτώ την εικαστική μου οντότητα με τις υπαρξιακές ανησυχίες μου και την υπέροχα άναρχη τελειότητα της ζωής. Οτιδήποτε το παράδοξο και ασαφές με ελκύει. Την ψυχή μου προσπαθώ να την τροφοδοτήσω με καθαρότητα.

ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΤΣΕΛΙΟΣ
Πανταζή, η χαρακτική είναι ίσως η λιγότερο προσφιλής, ή η λιγότερο «λαμπερή» από τις λεγόμενες καλές τέχνες, η πορεία σου ωστόσο είναι συνυφασμένη με αυτή. Πώς την αγάπησες;
- Πιστεύω ότι η χαρακτική είναι μάλλον λιγότερο διαδεδομένη στο ευρύ κοινό και ίσως λιγότερο προσφιλής από πλευράς καλλιτεχνών γιατί πέραν του θεωρητικού σκέλους που διαθέτει πάντα η δημιουργία ενός έργου, στη χαρακτική απαιτείται εξίσου ένα τεχνικό / χειρωνακτικό σκέλος αρκετά επίπονο πολλές φορές. Κάτι που γενικά δεν συνηθίζεται πολύ έντονα πλέον. Κατά τη γνώμη μου, αυτό αφορά κυρίως τον τόπο στον οποίο ζούμε και δεν είναι κάτι το κατακριτέο φυσικά. Την χαρακτική την γνώρισα σαν και μορφή έκφρασης στην Α.Σ.Κ.Τ. και αμέσως με τράβηξε. Η εξίσου σημασία τεχνικής κατάρτισης και θεωρητικής προσέγγισης μαζί με τον φανταστικά απέραντο τεχνικό κόσμο της ήταν αυτά που με έκαναν να ασχοληθώ σχεδόν αποκλείστηκα με αυτή. Αξίζει να βρει τη θέση που της αναλογεί στο σήμερα.

Ασχολήθηκες πολύ με την τέχνη του βιβλίου. Τι σε γοητεύει σε αυτήν;
Έχω ασχοληθεί με την τέχνη του βιβλίου, και πιο συγκεκριμένα με την παραδοσιακή τυπογραφία, την βιβλιοδεσία και το στήσιμο ενός εντύπου. Την δημιουργία ουσιαστικά ενός αυθεντικού βιβλίου. Μέχρι τώρα έχω καταφέρει να φτιάξω τρία τέτοιου τύπου μικρά βιβλία σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων.
Η τέχνη του βιβλίου για μένα είναι αυτό που ολοκληρώνει την έννοια της χαρακτικής και της δίνει ένα ‘’ζωτικό’’ λόγο ύπαρξης, αφού μέσω αυτής γεννήθηκε η τυπογραφία. Είναι η εφαρμογή (της χαρακτικής) για την δημιουργία ενός χρηστικού αντικειμένου. Ακόμα θεωρώ πολύ ενδιαφέρον το αισθητικό αποτέλεσμα μιας εικόνας που σχεδιάστηκε για τις ανάγκες ενός τέτοιου τύπου βιβλίου. 

Facebook event εδώ

Ώρες: 18:00 - 22:00
Είσοδος Ελεύθερη